Sunday, October 28, 2012

Kopi O uncang.....Jom minum



Aku ni bukanlah tak suka kopi O ni...tapi kalau beli simpan kat rumah alamatnya keras laa...kalau pi kedai tak pulak aku order kopi O , aku suka pekena tah tarik dan kopi pracampur. Aku segan sikit nak bancuh kopi O ni...pastu nak kena tapis sebab tak suka serdaknya.
Satu hari semasa balik kampung, aku terjumpa kopi Hamid Cafe jenis kopi O uncang, aku pun beli laa satu beg. Aku fikir kopi ni sama je rasanya dengan jenis bancuh. Dua tiga hari selepas sampai kat rumah, aku pun teringat kat kopi ni dan terus rendam dan minum.....peff...sedapnyaaaa....! alahai kenapa laa aku beli satu beg jee...
Selepas tu aku jadi pemburu kopi jenis uncang....habis rata kedai, mini market dan pasaraya aku cari....tak jumpa! Kopi O uncang cap keretapi  ada laa tapi dia punya uncang mak aiii beso...untuk rendam satu kole boleh laa. Bila aku tanya pada setiap tokey kedai jenis kopi yang aku cari...rata2 kata orang kat sini tak minum kopi jenis uncang ni....???????? sempooiiii canme nak biz kalu cam ni....
Aku pun dah lupakan niat aku yang membara pasal kesedapan kopi O Hamid Cafe nii.

Satu hari semasa pergi kat satu pasaraya aku terjumpa kopi ni....



Kopi Hang Tuah 2 in 1 jenis uncang, beli laa satu. Bila minum...uummmm...sedap jugak. La ni tengahari je mesti nak pekena kopi Hang Tuah...


Tolong promote...nak beli kalu...cari sendiri ye kat kedai....he...he..he

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...